Velvet Festival presents: Hibou

U galaksiji elektroničke glazbe koja se stalno širi, prestavljamo mladog nadolazećeg Dj-a Borisa Dragojlovića - Hibou. Krećemo na putovanje koje seže do njegovih skromnih početaka kojima je isklesao put na glazbenoj sceni. Od CASA obitelji, do angažmana na radiju KLFM-a, preko kolektiva Illes Ballears i vlastitog programa Svakober munjevito se uspinje na glazbenoj sceni prema DJ eliti.

Iz Požeške kotline, do svjetla velikih gradova upoznajte Borisa!

Naš kratki intervju sa njime pronađite u nastavku:

Borise, ljudi možda ne znaju previše o tebi, ajmo krenuti ispočetka, vrati nas tamo gdje je sve počelo. Što je potaknulo tvoj interes za glazbu i kako si započeo svoj put na sceni?

Od malih nogu okružen sam glazbom radi tri starija brata i kako to biva velik utjecaj na moj odnos prema glazbi imaju baš oni.m Naravno svoju ulogu odigrao je i period breakdancea u kojem sam dugo bio kao i sama hip hop kultura. Interes za DJing zapravo je došao dosta prirodno jer mi je najstariji brat u tim vodama te je dio originalne postave kultnog programa JabbaTon. Također imao sam veliku sreću brusiti zanat u sklopu Casa i Cycle kolektiva koji su tada organizirali evente u Mastersu te Osiječkom Epicu. To je bio nekekav početak svega…

Mnogi DJ-i crpe inspiraciju iz svog okruženja i iskustava. Postoje li neki posebni događaji ili trenuci u vašem životu koji su značajno utjecali na tvoju glazbu i što je definiralo tvoj zvuk? Imaš li neki posebni žanr koji te okupira u zadnje vrijeme?

Teško je staviti prst na jedan ključni događaj ili trenutak jer ih je bilo dosta. Čak i danas imam neke ključne trenutke i spoznaje koje na neki način utječu na "moj zvuk". Ako moram nešto istaknuti, rekao bih da je to bio dodir s glazbenom poviješću na potezu Chicago-Detroit-NY. Od tih gradova sve kreće i bez obzira na to što ne volim žanrovski secirati glazbu koju slušam ili puštam, rekao bih da mi je baza još uvijek house, techno i disco u najširem smislu. Zanima me i veseli puno žanrova, što je ujedno i velik problem jer širina zahtijeva puno vremena, pogotovo ako želiš istu tu širinu prezentirati. Uvijek me fascinirala disciplina i posvećenost ljudi kao što su Mr. Scruff, Gilles Peterson, Lefto, Paul & Barbie (Love Injection), Donna Leake itd., da ne nabrajam jer bih izostavio mnoge bitne i velike igrače. Bitna je ta širina - od ambijentalne glazbe i folk rocka do jazza, reggaea pa sve do acida i trancea.

Suradnja često igra značajnu ulogu u glazbenoj industriji. Član si brojnih kolektiva, imaš li neki najdraži spoj?

Suradnja i druženje su neizostavan faktor kada je u pitanju glazba, DJing, organizacija... mislim da će svatko tko je u ovome iz pravih razloga reći da su ljudi i ostvarena poznanstva najvredniji dio te priče. Što se tiče kolektiva, neki su aktivni, neki malo manje, ali svi imaju svoje mjesto. Mislim da mi je cijela priča oko Svakobera još uvijek najdraža, bez obzira što smo u zadnje vrijeme smanjili aktivnosti. To je prvi projekt na kojem sam radio i unutar kojeg sam upoznao pregršt krasnih ljudi, a također je odličan "testing ground" za sve ideje koje imamo.

Scena se neprestano razvija. Kako ostaješ inovativan i održavaš svoj zvuk svježim? Koliko često doma “vježbaš” ?

Iako pratim što se događa na sceni, kako lokalnoj tako i svjetskoj, ne mogu reći da se trudim pratiti trendove u glazbenom smislu. Uvijek idem za onim što je meni u danom trenutku interesantno - naravno, valovi i tendencije me zahvate ovisno o kanalima koje pratim i čiji rad pratim. Izvori su mi najčešće online radio, podcasti, mixevi, forumi (da, forumi), nešto magazina i knjiga te naravnor record shopovi. Moram priznati da kod kuće većinom preslušavam i "taktiziram" s selekcijom, dok bih na tehničkom aspektu volio poraditi puno više. Mislim da je još uvijek najbolja "vježba" svirati negdje vani u pravim uvjetima, idealno kroz rezidencije, koje su kod nas u klubovima vrlo rijetke i nemaju isto značenje kao prije. To je ono što mi svakako nedostaje.

Od intimnih klupskih setova do velikih festivalskih pozornica, svoj talent pokazuješ u raznim okruženjima. Voliš li nastupati u manjim, intimnijim prostorima ili  pred većim mnoštvom? Svirao si i na Velvetu, imaš li neku nezaboravnu anegdotu s našeg festivala? :)

Svaki setting nosi svoje, no za mene je intiman mali do srednje velik klub uvijek "go to". Prvotno gledam u ulozi plesača/slušatelja i oduvijek sam volio male klubove s decentnim crvenim svjetlom, ima tu nešto, pogotovo u warmup fazi. Velvet Festival je pak kategorija za sebe - open air, ali ima tu intimu o kojoj pričam i koja je za mene presudna. Nekad veličina prostora ne diktira tu intimu. Anegdota je više nego mogu izbrojiti, ali siguran sam da većinu njih prati more i plaža na kojoj završimo u dobrom društvu nakon što festivalski program završi.

Kako se pripremaš za svoje nastupe? 

Uf, pripreme... radim i mislim da ću vječno raditi na "savršenom" sistemu pripreme i sortiranja. Dva su ključna faktora kod mene - slot i prostor/ambijent. Od tu sve kreće. Potom, na bazu koju sam stvorio dodajem novitete (ako ih ima), bilo da sam ih sačuvao za kupnju online ili ripam ploče koje sam već kupio. Tretiram digitalni crate kao torbu s pločama pa se trudim suziti selekciju na realan broj zapisa koje bih nosio sa sobom. Kad kažem trudim se, mislim na to da u 60% slučajeva nosim svu arhivu, haha. Više manje sve stvari ozačujem bojom za energiju i u zadnje vrijeme ostavljam tag koji za mene ima neko značenje. Ukratko, jedan veliki work in progress, ali sve je to dio iskustva.

Ajmo malo izaći iz okvira glazbe, koji su tvoji hobiji i interesi za koje bi se obožavatelji mogli iznenaditi a sigurno ti pomažu u muzičkom kontekstu.

Iako ne živim od DJinga niti mi je to plan, glazba mi je zapravo najveći hobi. No, osim toga, bavim se dizajnom i vizualnim komunikacijama, što mi je primarni posao kako u agenciji tako i van nje. Kada glazba i dizajn nisu u opticaju, onda je tu biciklizam.

Što možemo očekivati ​​ u nadolazećim mjesecima? Imaš li neke uzbudljive projekte, suradnje ili nastupe uskoro?

Narednih mjeseci imam dosta toga vezanog za Velvet... Mimo toga, nastavljam s aktivnostima unutar Manual kluba u Rijeci, zakuhavamo novi Svakober, a na pomolu je i nekakav novi mali kolektiv/projekt za koji će neki čuti isključivo usmeno.

Next
Next

PINO D'ANGIÒ, DONNY BENÉT I ETERNAL LOVE PREDVODE TREĆI VAL IZVOĐAČA VELVET FESTIVALA